برند ساعت نخستین رییس‌جمهور آمریکا لو رفت

«جیمز مک کیب» (James McCabe) نام برندی انگلیسی است که در سال ۱۷۸۱ توسط یک ساعت ساز ایرلندی جوان، خلاق و خاص در صنعت ساعت‌سازی تاسیس شد.

محصولات این برند ساعت‌های کلاسیک و لوکس می‌باشند. ساعت‌های باکیفیت و همه‌پسند برند جیمز مک‌کیب (James McCabe) در سه سری اصلی با عنوان‌های Heritage, Belfast و London دسته‌بندی می‌شوند.

طرح‌های بند و ترکیب رنگ متنوع و منحصربه‌فرد از جمله ویژگی‌های ساعت‌های این برند هستند. ساعت‌های این برند در کشور انگلستان تولید می‌شود و از بهترین موتورهای کوارتز و اتوماتیک که غالباً ساخت کشور ژاپن هستند بهره می‌برد.

 

معرفی برند جیمز مک کیب

جیمز مک کیب پسر پاتریک مک کیب در سال  ۱۷۴۸ متولد شد، او خود یک ساعت‌ساز حرفه‌ای ایرلندی بود. جیمز مک کیب در سال ۱۷۷۵به لندن مهاجرت کرد و  کسب و کار خود را در آن شهر شروع کرد؛ فرزند پاتریک مک‌کیب تصمیمش را گرفته بود؛ او ساعت‌های نئوکلاسیکش پیش از آن‌که کسی انتظارش را داشته باشد، در کارخانه ذهن خود سر هم کرده بود و برندش را بر آسمان ساعت‌سازی جهان نشانده بود. پس رفت و در لندن مستقر شد.

جیمز مک‌کیب خیلی زود شرکت ساعت‌سازی‌اش را تاسیس می‌کند، لباس نخستین رییس‌جمهور آمریکا را به ساعت جیبی مخصوصش می‌آراید و خیلی زود نه تنها عنوان شهروند افتخاری را اتحادیه ساعت‌سازان از آن خود می‌کند بلکه در سال ۱۸۱۱ به سرپرستی ارشد آن نیز در می‌آید.

افتخارات برند جیمز مک کیب

ساعت‌ جیمز مک‌کیب به واسطه طرح‌های لوکس و نئوکلاسیک‌شان در همان سال‌ها میان بزرگانی همچون جرج واشینگتن، نخستین رییس‌جمهور آمریکا، محبوب شد و به شهرت رسید. شرکت ساعت‌سازی مک‌کیب در طول این سال‌ها ۵۰۰۰۰ ساعت مچی ۷۰۰۰ ساعت رو میزی و ۵۰۰ زمان‌سنج دریایی به ارمغان آورده است. تولیدات کهنِ این شرکت معتبر اکنون از چنان قدر و قیمتی برخورداراند که با بهایی نجومی در حراجی‌ها به فروش می‌رسند.

پایانی تلخ و نابهنگام

اما مرگ زودرس و نابهنگام، درست همان واقعه‌ای بود که در تصورات و رویاهای مک‌کیب جایی نداشت. او چند سال بعد، در حالی‌که شرکت مک‌کیب به بالاترین افتخارات خود دست یافته بود، درگذشت و آن اشتهای سیری‌ناپذیر پایان یافت. اما رویاهای مک‌کیب پایان نیافت. شرکت از آن پس به دست پسرانش افتاد و تا امروز مک‌کیب یکی از پرسابقه‌ترین و تاریخ‌سازترین برندهای ساعت‌سازی در جهان است.

رویاهای مک‌کیب همان خلاقیت تمام‌نشدنی ساعت‌سازانش در بندهای دست‌ساز و صفحه سرسخت ضد زنگ و استیلش جریان دارد. آن M بزرگ که لوگوی مک‌کیب است همچنان بر صفحه ساعت‌هایش می‌درخشد و موتورهای کوارتز ژاپنی‌اش می‌چرخند.

«از شما ممنونیم آقای مک‌کیب؛ برای خاطر زیبایی‌ای که شما به دست‌های ما هدیه کردید، برای خاطر کیفیتی که شما به زمان ما بخشیدید. برای خاطر همه چیز از شما ممنونیم».